Jun 30, 2013

Dare to dream




Bismillah...apa khabar semua? lama tak bertanya khabar.

Alhamdulillah..saya baru saja menamatkan program TeenACE selama 2 hari berakhir petang tadi. sangat seronok. terlalu banyak input yang saya dapat. insyaallah saya akan kongsikan apa yang saya dapat daripada event ini dalam post yang akan datang. insyaallah.

habis je program, saya mengelamun seorang diri dan berkali-kali tanya pada diri, "kau nak buat apa lepas ni? kau nak jadi apa? apa impian kau?" satu persatu soalan datang menujah ke dalam fikiran. terasa ada satu aura baru menerjah masuk ke dalam diri. tiba-tiba Allah datangkan ilham. Ilham untuk melakukan sesuatu yang aku tak pernah lakukan.

I've started being a big dreamer. well, it is a good starter. starter to become a better person insha Allah.

(credit image)


 "The only place where your dream become impossible is in your thinking"

yes, so true. macam angan-angan Mat Jenin. hanya mampu bermimpi tapi tiada usaha. sebab tu, bila kita ada 'mimpi' atau angan yang tercetus tiba-tiba dalam fikiran, kita kena berani untuk ambil langkah seterusnya. well, first step always not that easy. saya pun dah beberapa kali kecewa sebab saya tak ambil peluang yang ada di depan mata. dan bila buat, kadang-kadang gagal. itu normal.

oh, terlalu banyak sebenarnya impian hidup ini. kalau list setiap hari, dalam masa sebulan boleh ada berpuluh-puluh atau mungkin beratus-ratus impian menjelma. macam gambar paling atas tu. impian-impian kita diumpamakan seperti gulungan kertas yang ada dalam balang kaca tu. kalau penutup balang tak dibuka, sampai bila-bila kertas tu tak keluar. kalau kita tak mulakan langkah pertama dan lakukan sekarang, sampai bila-bila impian tu hanya tinggal angan-angan dalam diri kita.

sangat signifikan!

orang kata, kalau kita ada impian or what ever it is called, kita kena bagitau orang lain. kalau orang tu tak gelakkan impian kita, maksudnya impian kita belum cukup besar. dream big, but start with small steps. change yourselves gradually. macam quote 'Nike', Just do it!


'Dari puncak ingin ke angkasa. berkalungkan bintang berkerdipan. menyerlah jauh dari yang biasa.'
~Gemuruh, Faizal Tahir


Mari kita bermimpi~

0 talks:

Post a Comment